Скъпи приятели! С много тъга сме принудени да ви съобщим, че в рамките на структурните промени в работата на Международната информационна агенция "Россия сегодня" ("Русия днес") българските странички на сайта и във Facebook на радиокомпания "Гласът на Русия" спират своята работа. Благодарим на всички наши посетители и експерти, на всички, които ни поддържаха и ни помагаха в работата в интернет-пространството. Положихме много сили да бъдем полезни и да направим нашето общуване интересно и съдържателно.
8 юни 2013, 14:40

Президентът на Румъния отново критикува „Гласът на Русия”

Президентът на Румъния отново критикува „Гласът на Русия”

Дейността на „Гласът на Русия” не дава покой на властите в Букурещ. Създава се впечатление, че присъствието на независим източник на информация сериозно безпокои румънското ръководство.

През лятото на 2012 година, в периода на остра вътрешнополитическа криза, президентът на Румъния Траян Бъсеску разкритикува „Гласът на Русия” и обвини румънската опозиция в следване на иструкциите, които разпространяват руските журналисти. След изминалите 10 месеца румънският лидер все още е сигурен, че румънските политици и журналисти използват информация и политическо-технически заготовки, които получават от руското радио.

Не може да се отрече, че „Гласът на Русия” влияе на медийния климат и на потока на информацията в Румъния. Много често руското радио е единствения източник на информация по някой остри вътрешнополитически теми. В някои ситуации само „Гласът на Русия” не спазва неписаните правила за мълчание, които следват много от румънските медии. В този контекст не е учудващо, че фактите и аргументите, публикувани на сайта на радиото, стават важни елементи от вътрешнополитическата и медийната борба.

Създалата се ситуация много безпокои румънското контраразузнаване и съветниците на румънския президент по въпросите на националната сигурност. През декември 2012 година съветникът на президента на Румъния Юлиан Кифу заяви, че „Гласът на Русия” се занимава с дестабилизация на политическата ситуация в Румъния. Ръководителят на румънското контраразузнаване Георге Майор призова румънските журналисти да не контактуват с руските, а румънските политици - да не обръщат внимание на публикациите на „Гласът на Русия”. Забележително е, че самият президент Траян Бъсеску беше принуден да признае, че руското радио оказва влияние на румънската политика и медии, като предлага на румънските политици и журналисти остри теми и интересни факти.

Президентът на Румъния твърди, че „пътят на Запад” не може да бъде преминат два пъти. Всъщност, Траян Бъсеску и неговите поддръжници има за какво да се безпокоят, тъй като те останаха малцинство. Съдейки по резултатите от допитване, проведено за Деня на Европа, 53,9% от запитаните асоциират ЕС с намеса във вътрешната политика на Румъния, 50,6% - с подчинението на Румъния на страните от Западна Европа, 49,8% смятат, че ЕС е докарал икономическата криза в Румъния. Въпреки всички усилия на властите, истината за реалната ситуация в Евросъюза и намесата му във вътрешнополитическия живот на Румъния стига до румънските читатели благодарение на усилията на руските журналисти.

В коментарите, оставени на страницата на „Гласът на Русия” във Facebook, често можете да видите благодарности от румънските читатели, които пишат, че четат сайта на руското радио със същия интерес и надежда, с която преди 25 години са слушали „забранените гласове” на дикторите на Радио Свобода. Сега тези, които търсят достоверна и обективна информация, вече не вярват на западните източници, като предпочитат „Гласът на Русия”. Успехите на радиото в информационното поле, където до скоро господстваха западните пропагандисти, са очевидни.

  •  
    и споделяне